Favorieten augustus

In augustus las ik een boek, keek ik veel netflix en ving een aantal monsters.

Stranger Things: In augustus werkt de Vlaming niet, althans zo denken de nationale TV-zenders. Gevolg: herhalingen van FC de Kampioenen en Met Vier in Bed tot in het oneindige. Daarom heb ik mij in augustus tot Netflix gekeerd voor dagelijks entertainment. Onder andere The Get Down, Tallullah en een portie oude films kregen mijn volle aandacht. Mijn favoriet was Stranger Things, de sci-fi/horror-reeks die zich afspeelt in de jaren ’80 heb ik nu al twee keer volledig bekeken en blijft bekoren. Waarom die serie zo goed is lees je hier.

wat-alleen-wij-horen-coverWat alleen wij horen: Na een schooljaar waarin constant een stapel verplichte boeken mij vanop mijn nachtkastje lag aan te staren, kon ik in augustus mijn persoonlijke to-read-lijst afwerken. Deze vakantie nam ik na drie George RR Martin-boeken een Game of Thrones-pauze om nog eens een nederlandstalig boek te lezen: Wat alleen wij horen van Saskia de Coster. Wij en ik was al heel goed en in haar nieuwe boek houdt ze dezelfde schrijfstijl aan. Dit boek was een rustgevende afwisseling van de actie in de Game of Thrones-boeken. De Coster kan alledaagse gebeurtenissen zeer literair verwoorden op een manier waarvan je denkt: waarom kom ik er niet op?

Zomerbar in antwerpen: Geen idee hoe lang de zomerbar nog blijft staan in Antwerpen, maar het is zeker een aanrader. Je begeeft je op een strand zonder zee, buiten de stad en weg van het verkeer. Je kan er iets eten of een Seef-biertje drinken en er staan verschillende tenten waar voorstellingen worden gegeven voor in het kader van de Zomer van Antwerpen.

Pokémon Go: Sinds ik terug ben van vakantie ben ik mee in de Pokémon wereld gestapt, een laatbloeier dus. Ondertussen kent iedereen het spel en zie je ook overal pokétrainers rondlopen. Wat er zo leuk aan is? Het stimuleert om te bewegen en om je omgeving te ontdekken. Zo kan je bijvoorbeeld geen zeldzame pokémon in je straat vinden. Wie nieuwe pokémons wilt, moet nieuw terrein verkennen. Een grote afknapper is natuurlijk het CIA-gehalte van de app. Niantic, de ontwikkelaar, weet op elk moment onze locatie en kunnen die aan eender welk bedrijf doorspelen. Of ik beschaamd ben wanneer ik in het park plots stop om een Pidgey te vangen? Absoluut niet.

Bullet Journal: Dankzij de Amerikaanse website Buzzfeed kwam ik een nieuwe manier van plannen tegen: bullet journal. Eind september begint mijn nieuwe (en laatste) schooljaar en ik dacht het concept al eens te testen alvorens er echt mee aan de slag te gaan. Niet enkel de afspraken per dag schrijf je op, ook voor het bijhouden van work-outs, spaarplannen of slaappatronen kan het boekje worden gebruikt. Het leukste aan een bullet journal? Iedereen maakt er zijn eigen versie van.

 

IMG_2455

Een test weekplan uit mijn eigen #bujo

Geef een reactie

