Mijn Pukkelpop-parcours

Ook al zit ik op dit eigenste moment op een andere wei, toch wil ik mijn Pukkelpop-aanraders even delen. Met deze voorbereiding kan het niet mis gaan en vindt je zeker en vast iets aantrekkelijk in het reuze aanbod van Pukkelpop 2016.

Donderdag: vrolijk nieuw talent, Tom Odell en Rihanna

Op donderdag zou ik de dag rustig beginnen met Whispering Songs en Coely, opkomende Belgische talenten. Daarna duik je best de Marquee om tot rust te komen samen met Gavin James. Donderdag is ook dé dag voor nieuwe ontdekkingen: Ezra Furman en The Front Bottoms brengen vrolijke feel good-nummers. Buitenlandse bands Lola Marsh (Israël) en Fickle Friends (Brighton) zou ik ook wel live willen zien. Verder staan er drie persoonlijke favorieten op de affiche: The Japanese House, Catfish and the Bottlemen en Sara Hartman. Ook grotere namen als Tom Odell, The Kills en Chvrches zullen zeker de moeite zijn. De avond knallend eindigen doe je ongetwijfeld met popkoningin Rihanna.

Vrijdag: SWMRS, Jack Garratt, Mura Masa en Bob Moses.

Vrijdag begint opnieuw met talent van eigen bodem: Hydrogen Sea en de winnaars van De Nieuwe Lichting. Daarna zou ik zeker een kijkje nemen in de Club bij uitstekende zanger Alex Vargas, groepje BOY en de vrolijke punkrockers van SWMRS. Voor hiphop kan je naar Anne-Marie gaan kijken in de Dance Hall. Na die opwarming, volgen de bekende namen: Mura Masa en Jack Garratt in de Marquee en Halsey op de Main Stage. Glass Animals zag ik al op Best Kept Secret en is voor herhaling vatbaar, maar ik zou toch ook een deel van Bob Moses meepikken. Hij deed de tent op Best Kept Secret overlopen met zijn emotionele popelektronica en zal dat in de Castello hoogstens evenaren. Amerikaanse band Whitney is de ontdekking van 2016 en speelde eerder dit jaar nog een sterke set in Gents café Trefpunt. Vrijdagnacht inzetten doe je met M83 en The Chemical Brothers.

Zaterdag: afsluiten met Scandinavische nieuwkomers en stijlvolle dames

Zaterdag is er beduidend minder invulling naar mijn smaak. Ik zou beginnen met vriendjes van Flume Hermitude en synth-elektronica duo Weval in de Castello. In de Dance Hall kan je op sensuele beats van SG Lewis rustig wakker worden. Aan sterke vrouwen geen gebrek op de laatste pukkelpop-dag: AlunaGeorge warmt de Dance Hall om 15u op voor Dua Lipa die er de avond inzet vlak voor The Subs. Ook Izzy Bizu is een topper. Zij sluit met haar Soulstem het Lift-podium af. Wie daar ook nog de moeite zijn: Deense band Liss en Zweedse diepe stem Elias. Op de MainStage zou ik me dan weer eens graag uitleven tijdens Bring Me The Horizon. De grote toppers op zaterdag zijn voor mij Pendulum en afsluiter Oscar and the Wolf.

Hieronder nog even de schema’s:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Doe ze daar de groetjes in Hasselt en tot snel!

748143773d9ac7c129951e493d8720fb

 

 

 

 

 

Geef een reactie

