Favorieten mei + juni

Omdat mei en juni vooral bezet werden door een thesis en examens, bespreek ik mijn favorieten van mei en juni in één post.

Orange is the new black: Het vierde seizoen van OITNB over het leven in een vrouwengevangenis is grimmiger dan de drie vorige samen. Ondertussen heb ik al het hele seizoen uitgekeken. In de dertien afleveringen wordt Litchfield overspoeld door een horde nieuwe bewakers die van de gevangenis de hel op aarde maken voor de gedetineerden. De vonk tussen Piper en Alex is er nog, maar tezamen met de humor zijn ze ver zoek in dit seizoen.

facebookheader.pngMarathonradio: Tijdens de examenperiode is Marathonradio op MNM mijn steun en toeverlaat geweest. Dit jaar presenteerden Peter Van de Veire, Tom De Cock en Julie Van den Steen elk om de beurt acht uur aan een stuk, dag en nacht. Maar ook DJ Sander Gillis deed mee. Hij trok met snapchat in de hand door het land om studenten praktisch te helpen met bijvoorbeeld kuisen of de juiste outfit kiezen.

Figureren: Om verveling tegen te gaan na de examens ga ik af en toe figureren. Ja, zo wat in de achtergrond stilstaan, praten of rondlopen. Vorige week figureerde ik voor de ketnet-reeks Ghost Rockers als leerling. Je verdient er niet veel geld mee, maar je dag is gevuld, je ontmoet nieuwe mensen en je leert iets bij over de tv- en filmwereld. Wil je ook eens figureren? Check dan zeker inthepicture.com!

1a210c9b38c565dcabad7dbe019ffe87Fietshelm: Ik draag al een jaartje een fietshelm en nu het mooier weer wordt zie ik meer en meer fietsers op weg naar hun werk, de meeste met een fietshelm. In steden als Londen en Kopenhagen is dit helemaal niet zo bijzonder, daar heeft iedereen er een. Maar bij ons heeft het nog steeds een status van niet-cool-zijn. Enkel kleine kinderen en amateur-wielrenners dragen er een. Het hoeven niet altijd van die supersonische helmen te zijn, tegenwoordig bestaan er ontzettend veel leuke designs.

Sint-Pieters Abdij: Afgelopen maand ben ik voor het eerst in de abdijtuin van de Sint-Pieters Abdij in Gent geweest. Als het mooi weer is, is deze openbare tuin zeker een aanrader. Er staan bomen in bloei die schaduw bieden en het gras is er altijd groen. Je kan hier studeren of gewoon uitrusten na een examen. Vandaag schijnt de zon terug, dus allen erheen. Let wel op, in tegenstelling tot gewone parken is de tuin niet 24/24 open.

beeld_carrousel_boomgaard_SintPietersabdij_0

Geef een reactie

