Favorieten april

Op het einde van de maand blik ik even terug met mijn favoriete gebeurtenissen, items, series, boeken, gerechten, apps en meer van de afgelopen 30 dagen. Eindelijk nog eens een blogpost! Tussen al de thesissen en opdrachten, een overzicht van mijn favorieten van april.

PEAK:
Deze app stond tussen de aanraders in de Apple Store en leek weer een van de vele puzzelspelletjes. De makers beweren dat de app is samengesteld door de beste dokters ter wereld om jouw brein te trainen. Je krijgt elke dag een mix van spelletjefeature-carousel-01@2xs waarbij je je hersenen op andere manieren moet gebruiken. Zo train je je taalcompetenties, je logisch denken of je focus. Op het einde van elke workout kan je vergelijken hoe je scoort ten opzichte van je leeftijdsgenoten of zelfs beroepsgenoten en krijg je een brainmap waarop te zien is in welke competenties je beter bent en in welke je nog moet trainen. Deze app is gratis, maar je kan natuurlijk upgraden naar een betalende versie om meer spellen te kunnen spelen.

A Cast of Kings:
Mijn favoriete fantasy-reeks, Game of ThroeFuaPNbWnes is terug van weggeweest en mijn geekstatus heeft onder de afwezigheid van deze reeks een update gekregen. Na mijn bezoek aan FACTS besefte ik dat Game of Thrones meer moet zijn dan enkel de boeken en de tv-serie. Deze maand heb ik kennis gemaakt met allerlei Engelstalige podcasts die zowel boeken als afleveringen volledig analyseren. Dit is extreem handig voor liefhebbers van de reeks waarvan de vrienden geen zin hebben om weeral over Game of Thrones te praten. Zo kan je toch je idëeen delen met andere fans. A Cast of Kings is een engelstalige podcast waarin een boek-kenner en een serie-kijker de afleveringen elke week bespreken. Onlangs werd er ook een Nederlandstalige podcast gelanceerd op soundcloud.

The ZOO:
De website Newsmonkey.be is een van de meest jonge online nieuwssites. Ze zijn erg actief op sociale media en weten direct de jongeren te grijpen met soms lege artikels of leuke lijstjes. Ik was al een tijdje fan van hun werk omdat ze nieuws brengen op een ongewone manier en beter scoren bij de jeugd dan sites als demorgen.be of destandaard.be. Onlangs ontdekte ik de uitgebreidheid van hun site. Onder de verschillende rubrieken vindt je ook The Zoo waar mensen zoals jij en ik artikels kunnen schrijven. Zo werd mijn review van Troyes concert vorige week plots gedeeld door Newsmonkey Music op Facebook en twitter en kreeg het een plekje op de hoofdpagina. Je hebt als Zoo-bewoner de volledige vrijheid om te schrijven over wat je wil. De artikels worden na goedkeuring online geplaatst en je kan in real-time volgen hoeveel keer het bekeken en gedeeld wordt.

Opinionworld.be:
Dit is een site die ik al veel langer ken, maar op deze manier wil promoten. Je maakt een profiel aan en kan dan meteen punten verdienen door enquêtes in te vullen. Die enquêtes kunnen over vanalles en nog wat gaan: producten, kranten, tijdschriften, reclame, tv-programma’s, radiozenders. Per enquête verdien je gemiddeld 75 punten en met die punten kan je waardebons kopen voor onder andere H&M, decathlon, iTunes, Inno, Fnac… 1000 punten komen overeen met een waardebon van 10 euro en een enquête kan je invullen op een kwartier tijd. Meestal kan je maximum maar 4 enquêtes per dag invullen, dus je zal er niet van kunnen leven, maar het is geen moeilijke manier om je volgend paar schoenen mee te financiëren. Bovendien kan je er ook voor kiezen om je punten om te zetten in geld voor het goede doel en maak je elke 3 maanden kans op een prijzenpot van 1000 euro.

Audiobooks:
Nee, dit is geen gesponsorde post over Audible.com maar ik ben een enorme fan van audioboeken. Je kan ze overal mee naar toe nemen, op je gsm of ipod en je kan eender welk boek luisteren. Je bespaart er enorm veel tijd mee want je kan terwijl gaan joggen, de was doen,  afwassen of een nutteloos spelletje spelen op je smartphone. Nog 12 andere redenen nodig, klik hier.

bigstock_Audio_book_14340599-e1330386218724

 

 

 

Geef een reactie

